مقالات پتروپویان

درباره ی پلی اتیلن ترفتالات بیشتر بدانیم / خرید و فروش + قیمت

پلی اتیلن ترفتالات چیست | PET | پت

پلی اتیلن ترفتالات چیست ؟

پلی اتیلن ترفتالات (PET یا PETE) رایج ترین پلیمر ترموپلاستیک در جهان است که در صنعت نساجی با نام تجاری پلی استر شناخته می شود. پت اولین بار دردهه 1940 توسط شیمی دانان DuPont که به دنبال توسعه مواد پلیمری برای استفاده برای الیاف نساجی بودند, پلیمریزه شد.

این ماده؛ مانند سایر پلاستیک ها, معمولا با تقطیر سوخت های هیدروکربنی به گروه های سبک تر به نام (کسری) شروع می شود که برخی از آنها با کاتالیزورهای دیگر برای تولید پلاستیک (معمولا از طریق پلیمریزاسیون یا چند تراکم) ترکیب می شوند.درمورد PET هیدرو کربن اتیلن گلیکول با اسید ترفتالیک ترکیب می شوند. در موردPET , هیدروکربن اتیلن گلیکول با اسید ترفتالیک ترکیب می شوند تا این ماده را تولید کند.

کاربرد های PET

  • به عنوان الیاف برای پوشاک استفاده می شود.
  • به عنوان یک رطوبت گیر در تولید بطری و بسته بندی (که در این موارد به عنوان PET یا “رزین PET” شناخته می شود) استفاده می شود.
  • افزایش استحکام (زمانی که این ماده به عنوان یک پلاستیک مهندسی با مواد دیگری مانند فیبر شیشه یا نانو لوله های کربنی ترکیب می شود استحکام آنها رابه میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

مهمترین ویژگی های پلی اتیلن ترفتالات

    • مقاومت شیمیایی:PET با آب یا غذا واکنش نمی دهد که یکی از دلایل استفاده ازآن برای بسته بندی های مصرفی است.
    • استحکام بالا:PET به دلیل سبک بودن آن بسیار قوی است.
    • ضد ضربه و نشکن:PET نمی شکند و این باعث می شود که جایگزین عالی برای شیشه به عنوان ظرف باشد.
    • قابلیت انتقال: پلی اتیلن ترفتالات به طور شفاف است,گفته می شود اگر انتقال پذیری بالا مورد نظر باشد,پلاستیک هایی مانند اکریلیک یا پلی کربنات ممکن است انتخاب های بهتری باشند
    • قابلیت بازیافت

چرا پلی اتیلن ترفتالات غالبا بازیافت می شوند؟

PET ازین نظر منحصر به فرد است که عملا نشکن است,نسبت استحکام به وزن بسیار بالای دارد و به غذا و آب واکنش نشان نمیدهد,ترکیبی ازین خواص مواد علاوه بر در دسترس بودن,گسترده و قیمت پایین آن را به یک راه حل تقریبا بی نظیر برای بسته بندی محصولات مصرفی تبدیل می کند.پلی استر برای پارچه ها قوی , انعطاف پذیر است و هنگامی که موادی مانند پنبه ترکیب می شود,می تواند چین و چروک را کاهش دهد و پارچه را در برابر پارگی مقاوم تر کند.

بازار جهانی پلی اتیلن ترفتالات

بر اساس برخی گزارش ها,تقاضای جهانی فعلی برای این ماده,سالانه حدود 56 میلیون تن می باشد.عمده مصرف کنندگان نهایی این ماده صنایع پلی پروپیلن نساجی هستند که طبق ( ویکی پدیا ) حدود 60 درصد از کل پلی پروپیلن را مصرف می کنند.سایر مصارف عمده شامل صنعت بسته بندی است که تقریبا 30 درصد را شامل می شود.

انواع پلی اتیلن ترفتالات

پلی اتیلن ترفتالات در دونوع نساجی وبطری تولید می شود,حال به بررسی انواع آن می پردازیم:

                                     گرید                     گرید گرید
پلی اتیلن ترفتالاتPET BG781 پتروشیمی تندگویان BG785 پتروشیمی تندگویان BG821 پتروشیمی تندگویان
پلی اتیلن ترفتالاتPET BG825 پتروشیمی تندگویان TG641 پتروشیمی تندگویان TG640 پتروشیمی تندگویان

بطری های پلاستیکی PET به دلیل مزایای بی شماری که هم برای تولید کنندگان و هم برای مصرف کنندگان فراهم می کنند، یک انتخاب محبوب برای بسته بندی نوشابه هستند. 70 درصد نوشابه ها (نوشیدنی های گازدار، نوشیدنی های رقیق شونده، آب میوه ها و آب بطری شده)، اکنون در بطری های پلاستیکی PET بسته بندی می شوند – بقیه عمدتاً در بطری های شیشه ای، قوطی های فلزی و کارتن ها عرضه می شوند.

مزایای بطری های PET

  • سبک وزن: تولید مقرون به صرفه است و به انرژی کمتری برای حمل و نقل نیاز دارد
  • ایمن: در صورت شکستن یا آسیب دیدگی، شکسته نشود و باعث ایجاد خطر شود
  • راحت: چون ایمن و سبک وزن هستند، برای مصرف در حین حرکت نیز مناسب هستند
  • قابل مهر و موم مجدد: مناسب برای بسته های چند خدمت
  • قابل بازیافت: می توان آن را بازیافت کرد تا بتوان بارها و بارها از PET استفاده کرد.
  • پایدار: تعداد فزاینده ای از بطری های پلاستیکی PET از PET بازیافتی ساخته می شوند
  • متمایز: می تواند به اشکال مختلف قالب گیری شود و برندها را قادر می سازد از آنها برای ساختن هویت و تبلیغ نوشیدنی ها استفاده کنند.
  • انعطاف پذیر: تولیدکنندگان می توانند از یک شکل یا اندازه بطری به شکل دیگر تغییر کنند، به این معنی که سطح کارایی بالایی دارد.

PET نساجی

تولید اولیه پلی استر صنعت پارچه را متحول کرد زیرا این ماده جدید تولید شده و مقاوم در برابر چروک,بادوام و نگهداری آسان بود.سال ها بعد با تحقیقات گسترده و تغییرات در ساختار و فناوری های جدید,پلی استر را می توان در ترکیب های مختلف برای پوشاک, فضای داخلی خانه, لباسهای ورزشی و بسیاری موارد دیگر عرضه کرد.پلی اتیلن ترفتالات | پت | PET

قیمت PET

نام محصول قیمت
پلی اتیلن ترفتالات  / پت  / PET  تماس بگیرید

جهت استعلام قیمت پلی اتیلن ترفتالات با برند پتروشیمی تندگویان با تیم حرفه ای ما در بخش فروش محصولات شیمیایی در ارتباط باشید.

خرید پلی اتیلن ترفتالات نساجی

گروه پتروپویان باربد، از جمله واردکنندگان و فروشندگان PET بطری بوده و در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی و پتروشیمی به ویژه فروش پت نساجی تجربه بالایی دارد. شما می توانید جهت تهیه با کیفیت و بی نظیر این محصول با کارشناسان بازرگانی پتروپویان باربد ارتباط برقرار نمایید

اتیلن گلیکول و خرید پت با بهترین قیمت روز در پتروپویان باربد برای خرید انواع حلال های موجود با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید .

فروش پت 

کارشناسان ما آماده ثبت سفارش و یا ارائه مشاوره به شما می باشند :

فروش PET با کیفیت و بی نظیر همراه با بهترین قیمت روز در پتروپویان باربد

خرید و فروش پلی اتیلن ترفتالات در انواع گرید

بهترین تامین کننده پلی اتیلن ترفتالات در ایران

شرکت پتروپویان باربد ، تامین کننده و تولید کننده مواد اولیه شیمیایی و پلیمری آماده تامین پلی اتیلن ترفتالات برای شما عزیزان می باشد. جهت خرید با شماره ۰۲۱۲۲۶۵۷۹۴۶ تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما آماده ثبت سفارش و یا ارائه مشاوره به شما می باشند.

منبع پلی‌اتیلن ترفتالات – ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد (wikipedia.org)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *