مقالات پتروپویان

در باره ی پلی کربنات بیشتر بدانیم

ورقه پلی کربنات

پلی کربنات چیست و چه کاربردی دارد؟

پلاستیک های پلی کربنات یک ترموپلاستیک آمورف هستند، به این معنی که به جای نشان دادن انتقال شدید از جامد به مایع همانطور که در پلیمرهای کریستالی وجود دارد ,معمولاً پلاستیک‌های آمورف تمایل به نرم شدن تدریجی دارند (یعنی محدوده وسیع‌تری بین دمای انتقال شیشه‌ای و نقطه ذوب خود دارند). اگرچه آنها به صورت تجاری در رنگ های مختلف (شاید نیمه شفاف و شاید نه) در دسترس هستند. در نهایت، Polycarbonate یک کوپلیمر می باشد به این دلیل که از چندین نوع مونومر مختلف در ترکیب با یکدیگر تشکیل شده است.مواد خام پلی کربنات امکان انتقال داخلی نور را تقریباً با همان ظرفیت شیشه فراهم می کند. پلیمرهای پلی کربنات برای تولید انواع مواد به ویژه زمانی که مقاومت در برابر ضربه و/یا شفافیت نیاز یک محصول باشد,استفاده می‌شود.

به عنوان مثال در:

  • شیشه های ضد گلوله
  • رایانه شخصی
  • لنزهای پلاستیکی در عینک
  • دستگاه‌های پزشکی
  • قطعات خودرو
  • تجهیزات محافظ گلخانه‌ها
  • دیسک‌های دیجیتال (سی‌دی، دی‌وی‌دی و بلوری)
  • وسایل روشنایی بیرونی

ویژگی های پلی کربنات:

pc ها همچنین دارای مقاومت حرارتی بسیار خوبی است و می تواند بدون تخریب قابل توجه مواد با مواد مقاوم در برابر شعله ترکیب شود. پلاستیک های پلی کربنات پلاستیک های مهندسی هستند، زیرا معمولاً برای مواد قوی تر مانند سطوح شیشه و مقاوم در برابر ضربه استفاده می شوند.

نمودار زیر استحکام ضربه نسبی Polycarbonate را در مقایسه با مقاومت ضربه ای دیگر پلاستیک های رایج مانند ABS، پلی استایرن (PS) یا نایلون نشان می دهد.

استحکام پلی کربنات

یکی دیگر از ویژگی های Polycarbonate این است که بسیار انعطاف پذیر است. به طور معمول می توان آن را در دمای اتاق بدون ترک یا شکستن، شبیه به ورق آلومینیوم شکل داد. اگرچه تغییر شکل ممکن است با اعمال گرما ساده تر باشد، حتی خمیدگی های زاویه کوچک بدون آن امکان پذیر است. این ویژگی باعث می شود استوک ورق پلی کربنات به ویژه در کاربردهای نمونه سازی که در آن ورق فلز فاقد قابلیت زنده ماندن است (به عنوان مثال زمانی که شفافیت مورد نیاز است یا زمانی که یک ماده نارسانا با خواص عایق الکتریکی خوب مورد نیاز است) مفید باشد.

معایب این پلاستیک مهندسی چیست؟

اگرچه Polycarbonate به دلیل مقاومت بالای خود در برابر ضربه شناخته شده است، اما بسیار مستعد خراش است. به همین دلیل، سطوح شفاف مانند لنزهای پلی کربنات در یک جفت عینک معمولاً برای محافظت با یک لایه مقاوم در برابر خراش پوشیده می شوند.

قیمت پلی کربنات 

جهت استعلام قیمت خرید Polycarbonate، دریافت مشخصات و کاتالوگ محصولات شیمیایی و پلیمری با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.

خرید و فروش پلی کربنات 

کارشناسان ما آماده ثبت سفارش و یا ارائه مشاوره به شما می باشند :

خرید PC  با کیفیت و بی نظیر همراه با بهترین قیمت روز در پتروپویان باربد

شرکت پتروپویان باربد ، تامین کننده و واردکننده مواد اولیه شیمیایی و پلیمری آماده تامین پلی کربنات برای شما عزیزان می باشد. جهت خرید با شماره ۰۲۱۲۲۶۵۷۹۴۶ تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما آماده ثبت سفارش و یا ارائه مشاوره به شما می باشند.

برای اطلاع از قیمت مواد اولیه پلیمری و پلاستیک در بازار با گروه بازرگانی پتروپویان باربد تماس حاصل نمایید.

منبع: پلی‌کربنات – ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد (wikipedia.org)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *