اخبار

تغییرات قیمت متانول سپتامبر 2022 در کشورهای آسیایی بر اساس نشریه پلتس

قیمت متانول سپتامبر 2022

قیمت متانول سپتامبر 2022 در کشورهای آسیایی چگونه است ؟

بررسی های پلتس تا 9 سپتامبر 2022 حاکی از آن است که : قیمت متانول آسیایی در هفته منتهی به 9 سپتامبر, افزایش داشته است, زیرا:

  • در چین؛ میزان فعالیت های تجاری افزایش یافته است.
  • در جنوب شرق آسیا و تایوان؛ محموله های مدت دار تقاضای بازار را برآورده می کنند.

  • در هند , خریدها سود بیشتری دارد.

قیمت متانول سپتامبر 2022 در چین

در چین به دلیل رونق فعالیت های تجاری و افزایش قیمت زغال سنگ داخلی قیمت متانول افزایش یافته است و ازسوی دیگر بازارهای اتیلن گلایکول و اسید ترفتالیک خالص شده نیز روند افزایشی داشتند :

فعالیت معاملاتی متانول در چین در اوایل هفته سریع بود؛راه اندازی مجدد کارخانه متانول به الفین (ژجیانگ Xingxing) بیش از پیش  بازار متانول چین را تقویت کرد؛ البته  با توجه  به روند  صعودی قیمت های الفین باید، حاشیه های MTO  بهبود یابد.

منابع بازارنیز از افزایش قیمت متانول چینی خبر دادند: زیرا قیمت های  قبلی کمتر از هزینه های سرسام آورِتولید متانول بود در نتیجه جلوگیری ازاین افزایش قیمت امکان پذیر نبود.

در اوایل هفته در چین با محدود شدن عرضه اتیلن منطقه و کاهش سهام   PTA, معاملات آتی متانول رونق یافت وقرارداد آتی متانول برای ماه ژانویه در بورس کالای ژنگ ژو با 6 درصد افزایش نسبت به هفته منتهی به 9 سپتامبر 2022 بسته شد.

قیمت متانول سپتامبر 2022 در جنوب شرق آسیا

قیمت متانول در جنوب شرق آسیا با وجود افزایش  قیمت ذغال سنگ افزایش چندانی نداشت؛ زیرا: میزان تقاضا دربازارهای  آسیای جنوب شرقی، تایوان و کره جنوبی به دلیل تامین نیاز خریداران با محموله های مدت داردر گذشته ؛ کاهش یافته بود.

قیمت متانول سپتامبر 2022 در هند

قیمت متانول در هند برای بارگیری ماه سپتامبر همانطور که خریداران فعالانه به دنبال آن بودند؛ ثابت بود، و قیمت پیشنهادی برای 5000 تن ، محموله متانول غیر تحریمی در 9 سپتامبر( پس از بسته شدن بازار Platts) ؛  300 دلار در هر تن بود.

داده های گمرک نشان داد:هند در ماه جولای 270451 میلیون تن متانول وارد کرد این مقدار در مقایسه با ماه ژوئن (که 232172 میلیون تن بود)؛ 16.5 درصد افزایش داشت.

به طور کلی واردات متانول به هند؛ نسبت به سال گذشته(163978 میلیون دلار در هر تن) ؛ 64.9  درصد افزایش یافت.

در روسیه معامله ی محموله 30000 تا 35000 تنی که قرار است در اواسط اکتبر وارد شود , از قبل انجام شده است وعلاقه به فروش ادامه دارد.اما میزان واردات متانول از روسیه درماه جولای به دلیل رقابتی بودن قیمت عرضه های خاورمیانه ؛کاهش یافت با این حال،واردات از ونزوئلا در طول ماه جهش پیدا کرد؛ زیرا قیمت متانول منشا روسیه بسیار بالا تلقی شد و هزینه حمل و نقل از فنلاند به WCI در مقایسه با الجبیل به WCI انجام معاملات با روسیه را ضعیف نگه داشت.

قیمت متانول

جهت استعلام سریع قیمت مواد شیمیایی پتروشیمی از جمله متانول با کارشناسان فروش ما در بخش شیمیایی در ارتباط باشید تا از بهترین قیمت های روز در سریع ترین زمان آگاه شوید.

با توجه به وجود الکل چوب در برندهای متفاوت در بازار پیشنهاد ما به شما خرید از پتروپویان باربد می باشد.

خرید و فروش متانول

کارشناسان ما آماده ثبت سفارش و یا ارائه مشاوره به شما می باشند :

خرید متانول یا متیل الکل با کیفیت و بی نظیر همراه با بهترین قیمت روز در پتروپویان باربد

خرید و فروش متانول پتروشیمی کاوه / فناوران / زاگرس / شیراز

بهترین تامین کننده متیل الکل در ایران

شرکت پتروپویان باربد ، تامین کننده و واردکننده مواد اولیه شیمیایی و پلیمری آماده تامین الکل چوب برای شما عزیزان می باشد. جهت خرید با شماره ۰۲۱۲۲۶۵۷۹۴۶ تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما آماده ثبت سفارش و یا ارائه مشاوره به شما می باشند.

منبع : ویکی پدیا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *