مقالات پتروپویان

تحلیل قیمتی پلی اتیلن

روند قیمت پلی اتیلن

در این مقاله قصد داریم نگاهی به بررسی و تحلیل قیمت پلی اتیلن در ماه های پایانی سال بیاندازیم:

بررسی نشریه آیسیس در هفته جاری نشان از کاهش قیمت پلی اتیلن در ماههای پایانی سال2021 وآغاز سال2022 میلادی دارد.

بررسی های انجام شده درباره ی ماده پلی اتیلن توسط نشریه ی ICIS حاکی از آن است قیمت پلی اتیلن (PE) در کشورهای جنوب شرقی آسیا در این هفته ثابت مانده است  و این موضوع موجب کم شدن معاملات در آستانه پایان سال می شود.همچنین تولیدکنندگان  پلی اتیلن در هند برای دومین بار ،  دور جدیدی از کاهش قیمت ها را در ماه دسامبر اعلام کردند .

در پاکستان نیزفروشندگان  برای به اتمام رساندن موجودی های خود قبل از پایان سال ناچار به کاهش قیمت محموله ها با حجم بیشتر شدند.

پلی اتیلن

آیسیس ادامه دار شدن روند کاهش قیمت برای پلی اتیلن را  در ماههای آینده پیش بینی می کند زیرا با راه اندازی سه واحد جدید تولید اتیلن در ایالات متحده و توسعه کراکر داو در فورت ساسکاچوان در آلبرتا در سال 2022، ظرفیت کلی تولید اتیلن در آمریکای شمالی از جمله مکزیک به 53 میلیون تن در سال خواهد رسید واین امر موجب پیشی گرفتن تولیدات از میزان تقاضا در ایالت متحده می گردد درنتیجه اپراتورهای آمریکایی اقدام به فروش مازاد اتیلن به تاجران خواهند کرد.

تحلیلگران ICIS تخمین می زنند که صادرات ایالات متحده در سال 2022 حدوداَ به 800000 تن خواهد رسید که رقم چشم گیرتری نسبت به سال گذشته می باشد این در حالی که ایالات متحده در 9 ماه اول سال 2021تنها 460000 تن اتیلن خود را به دلیل شرایط آب و هوایی صادر کرده است.

افزایش چشم گیر میزان عرضه وصادرات اتیلن در سال 2022 موجب فراوانی این ماده و در نتیجه کاهش قیمت پلی اتیلن خواهد شد.

انتظار می رود در ادامه ی افزایش عرضه اتیلن در سال آینده  تقاضای بازار برای این ماده در اروپا شاهد رشد 1.1 درصدی و تقاضای بازار برای این ماده در جهان شاهد رشد 4.7 درصدی  شود.



شرکت پتروپویان باربد، تامین کننده و تولید کننده مواد اولیه شیمیایی وپلیمری می باشد. جهت خرید با شماره 22657946 تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما آماده ثبت سفارش و یا ارائه مشاوره به شما می باشند .

منبع:www.icis.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *